Un hyperlink mai poartă denumirea de link sau de legătură. Acesta este o referință specială cu trimitere la unități de informații așa cum ar fi: documente, imagini, videoclipuri dar și multe altele.
Linkul poate apărea sub forma unui text , butoane sau imagini. Linkul se poate clasifica în funcție de destinație, precum: intern și extern.
Ce este linkul intern?
Un link intern conectează o pagină a site-ului cu o alta tot din interiorul aceluiași site. Orice site poate avea mai mult decât o pagină și este conectat în acest mod printr-o structura de link-uri interne.
Construirea de link-uri interne se realizează doar de către companii specializate deoarece prin acestea se pot obține pagini scanate și indexate de Google.
Link-urile interne fac parte din tehnicile SEO și oferă valoare utilizatorilor. Prin utilizarea link-urilor interne pe site-ul tău șansa ca cititorii să rămân o perioada mai lungă pe acesta va fi mai mare. În plus, aceștia vor avea mai multă încredere în informația citită.
Ce este linkul extern?
Link-ul extern poate varia de la un site la altul, acesta făcând legătură cu un alt domeniu. Mai exact, orice pagină externă care are un link către site-ul tău este un link extern.
Trebuie să știi însă că nu toate link-urile externe sunt de calitate. Unele te pot ajuta să îți îmbunătățești poziția pe motoarele de căutare în timp ce altele te pot ajuta să aduci mai mult trafic pe site-ul tău.
Bineînțeles că sunt și unele link-uri externe care pot avea un efect negativ asupra site-ului tău. Construirea unui link extern trebuie să se facă într-un mod profesional. Pentru asta este necesar să apelezi la servicii link building care îți vor aduce cele mai bune rezultate.
Cum poți construi un link?
Crearea unui link este procesul prin care un alt site web se leagă de site-ul tău. Toate linkurile sunt văzute ca și voturi de încredere pentru site-urile web deoarece transmit autoritate, relevanță și încredere.
- ·Autoritate
Autoritatea are un rol important în SEO. Ca să poți înțelege pe deplin rolul acesteia trebuie să știi că există trei tipuri de autoritate, și anume:
Autoritatea domeniului
Autoritatea paginii
Link Authority
Cu cât autoritatea va fi mai mare cu atât va fi mai bine pentru tine. Primirea unui link de la un site cu o autoritate mare nu poate decât să te bucure și să îți ajute site-ul să ocupe o poziție mai bună pe motoarele de căutare.
- Relevanță
Un link relevant este un link către o pagină și care provine dintr-un site care este legat de acel subiect. Astfel că, atunci când vinzi produse de înfrumusețare este mai mult decât recomandat să primești un link de la o poastare în care se vorbește tot despre frumusețe.
- Încredere
Gradul de încredere este acordat în funcție de încrederea pe care motoarele de căutare o au în site-ul tău. Încrederea o vei câștiga dacă vei respecta până la cele mai mici detalii regulile impuse de Google și dacă vei obține link-uri de la site-uri de încredere.
Cum poți construi link-uri de calitate către site-ul tău
Poți construi link-uir de calitate dacă vei urma până la cele mai mici detalii cele ce urmează. Doar așa vei putea avea parte de rezultatele pe care le dorești.
Creează o secțiune de întrebări
Poți crea pe site-ul tău o secțiune destinată întrebărilor despre produsele sau serviciile pe care le comercializezi. Răspunsurile la întrebările postate le vei oferi tot tu și acestea trebuie să fie cât mai complexe. În răspunsurile tale poți insera imagini, videoclipuri sau link-uri care explică subiectul. În acest mod vei avea parte link-uri cu o notorietate mare.
Creează o secțiune de blog
Crearea unei secțiuni de blog pe site-ul tău îți va permite să publici un conținut demn de link. Pe acel blog poți face mai multe postări în care poți insera link-uri către site-uri cu o notorietate mare.